• MEDIA
  • REKLAMA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • „CAFÉ BOCIAN”
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NEWSLETTER
  • ENGLISH
  • High contrast
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • KONTAKT
  • REPERTUAR
  • NA AFISZU
  • BILETY
  • AKTUALNOŚCI
  • O TEATRZE
  • ZESPÓŁ
  • PROJEKTY UE
  • TEATR BEZ BARIER
  • BIP
  • Start
  • Pozostałe

Warning: Creating default object from empty value in /visualnet/templates/teatrrozrywka/html/com_content/category/default_articles.php on line 16

Pozostałe

Ewa Grysko

28.05.2014

Absolwentka Studium Wokalno-Baletowego przy Gliwickim Teatrze Muzycznym, w którym pracowała po dyplomie przez jeden sezon. W Teatrze Rozrywki zadebiutowała jako członek zespołu wokalnego w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba i od tego czasu śpiewa w niemal wszystkich spektaklach muzycznych chorzowskiej sceny.

Ewa Grysko od wielu lat otrzymuje od reżyserów również zadania aktorskie, a do najważniejszych jej ról należą:

– Diana w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,
– Kochanka Perona w Evicie A. L. Webbera i T. Rice’a (epizod ten przyniósł jej wiele pochlebnych opinii),
– Janet w The Rocky Horror Show R. O’Briena,
– postaci w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel,
– Hudel w Skrzypku na dachu Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Emma Carew w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a,
– Mleczarka w musicalu Oliver! L. Barta,
– Jurna Staruszka w Producentach M. Brooksa,
– Duch położnej sprzed wojny w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– Magda Goebbels i inne postaci w Gottlandzie M. Szczygła,
– Głód w Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– Jayne oraz członkini komisji egzaminacyjnej w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Druga kobieta odprowadzająca w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Bywalczyni Kabaretu Kit Kat w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Maria Marcin z Tour w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,
– Wrona w musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego,
– Lilly Chatterton w farsie Hotel Westminster R. Cooneya,
– Mrs Potter w farsie Rodzina Kerwoodów R. Cooneya,
– Królowa i Pajac Kpiarz w bajce dla dzieci Serce z czekolady.
 

Swoje umiejętności wokalne prezentuje także jako solistka we wszystkich koncertach rozrywkowych i sylwestrowych Teatru Rozrywki, równie dobrze znajdując się w utworach lirycznych, jak i pastiszowych wykonaniach przebojów popowych.

Występuje także w projekcie edukacyjnym Pierwiastki Dramatyczne Materii Curie. 
Współpracuje z katowickim Teatrem Korez, grając Michcię w kultowym już dziś Cholonku.



Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Marcin Tomaszewski

27.05.2014

Absolwent Studium Aktorskiego im. A. Sewruka w Olsztynie. Do końca 2012 roku związany zawodowo z olsztyńskim Teatrem im. S. Jaracza, w którym zagrał: Balcera / Karczmarza w Intermediach Staropolskich, Jakuba Szalimowa w Letnikach M. Gorkiego, Siewę w Udając ofiarę braci Priesniakow, Króla Alonzo / Kalibana w Burzy W. Szekspira oraz Piątego w B-Idolu J. Satanowskiego.

Uczestniczył w warsztatach jazzowych z Krystyną Prońko, wokalnych z Katarzyną Winiarską, speech level singing z Ewą Głowacką-Fierek oraz warsztatach z pantomimy z Krystianem Nehrebeckim.

W Teatrze Rozrywki zadebiutował gościnnie w musicalu Our House. Od stycznia 2013 r. był członkiem zespołu aktorskiego.

Role w Teatrze Rozrywki:
– Emo w Our House T. Firtha i Madness,
– Członek ekipy Rogera w Producentach M. Brooksa,
– Perczyk w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Marszałek, Hamlet, Dziennikarz, Chińczyk w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia Podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Bankier 3 – Kappeler w Franku V F. Dürrenmatta,
– Detektyw 2 w Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– postaci w spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego,
– Narrator w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
–
tytułowa w spektaklu Dumrul Szalony G. Dilmena,
– Żołnierz / Alex w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Tony, brat Billy'ego w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Żyd Wieczny Tułacz w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Pingwin w bajce Czarno na białym M. Guśniowskiej.

Występował również w rock-operze Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a, Lekcji 6 SZKOŁY TEATRU, brał też udział w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych.

Foto: Tomasz Zakrzewski
 

Czytaj dalej

Wojciech Stolorz

27.05.2014

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi (Wydział Aktorski). Jeszcze na studiach zagrał rolę Konrada oraz Maski w Wyzwoleniu S. Wyspiańskiego. Spektakl zrealizowany w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi zdobył ZŁOTĄ MASKĘ, jako najlepsze przedstawienie w sezonie 2008/2009. W Teatrze Nowym im. K. Dejmka w Łodzi grał Piotra w spektaklu Horror Vacui. Współpracował również z Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie śpiewał w spektaklu Broadway róg Północnej.

Był jest członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki.

Poza spektaklami, brał udział w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych, a w przestawieniach Jeszcze nie pora nam spać oraz Frank V pełnił dodatkowo rolę asystenta reżysera.

W październiku 2012 r. odbyła się premiera sztuki Wariat i zakonnica S. I. Witkiewicza (Nieformalna Grupa Avis, reż. Agata Biziuk), w której Wojciech Stolorz partnerował Agnieszce Makowskiej.

Aktor grał gościnnie Maxa Detweilera w musicalu Dźwięki muzyki R. Rodgersa w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Występował również gościnnie w musicalu ABBA Club (Teatr La Fabrique Musicale w Warszawie).

Role w Teatrze Rozrywki:
– Noe w musicalu Oliver! L. Barta,
– Tony w West Side Story L. Bernsteina,
– Fenton w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– postaci w Jeszcze nie pora nam spać R. Kmity i B. Rawskiego,
– Motel Kamzoil w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Doktor Wieczorek w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– Callum w Our House T. Firtha i Madness,
– Bulwieć w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Paul w komedii Frank V F, Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Detektyw 1 w Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– Młody w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Elegancki Tata w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla
oraz postaci w Jesus Christ Superstar i Jekyll & Hyde.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Adam Szymura

27.05.2014

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Zadebiutował rolą Hrabiego w Panu Tadeuszu na deskach Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. Grał dużo, głównie w repertuarze klasycznym, jako że warunki fizyczne predestynowały go przede wszystkim do ról amantów. Po trzech sezonach przeniósł się do Teatru Nowego w Zabrzu, gdzie zagrał m. in. Judasza w Żegnaj Judaszu, służących w Rewizorze i Dożywociu, Leona w Matce, Herlza w Mein Kampf, Podkolesina w Ożenku, a przede wszystkim – role w dramatach Mrożka: Edka w Tangu, XX w Emigrantach oraz Porucznika Zielińskiego w Pieszo.

Pracę w Teatrze Rozrywki rozpoczął w roku 1991 i mimo, iż jest aktorem stricte dramatycznym, szybko odnalazł się w konwencji musicalowej. Aktor śpiewa w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych Teatru Rozrywki, nie stroniąc od pastiszowych wykonań znanych przebojów. Bierze również udział w programach z cyklu „Górny Śląsk – świat najmniejszy”.

Przez kilka lat współpracował z Teatrem Kwadryga z Bielska-Białej oraz Teatrem Własnym Stanisławiak z Chorzowa; prowadził też imprezy dla dzieci niepełnosprawnych. Jest laureatem nagrody ZASP im. Leny Starke.

Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
– Max w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba,
– Mordcheim, a od roku 2013 – Lejzor Wolf w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Herod w Pastorałce L. Schillera,
– Kierownik hotelu w Oknie na Parlament R. Cooneya,
– Rezanow w Oceanie Niespokojnym A. Rybnikowa i A. Wozniesienskiego,
– Oberżysta w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Doktor Weiss w Ptaśku R. Talarczyka wg W. Whartona,
– Syty w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a,
– Samuraj i Kapitan statku w W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne'a,
– postaci w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel
,
– Naczelnik policji w spektaklu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Wielebny Arthur Humphrey w o co biega? P. Kinga,
– Berlioz w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,
– Janusz w Odjeździe F. Apkego,
– Sierżant Krupke w West Side Story L. Bernsteina,
– Franz Liebkind w Producentach M. Brooksa,
– Sir John Falstaff w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– Gordon w komedii Kogut w rosole S. Jokica,
– Biały Generał w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Schlumph w komedii Frank V F. Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Amerykanin / Lee Randolph w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Urzędnik w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Pustelnik / Szejk Gomelezów w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Pustelnik w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Gangster 1 / Pracownik / Strażak Jones
w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera.

 
Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Mirosław Książek

27.05.2014

Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Debiutował na scenie Teatru Rozrywki, w spektaklu M. Kochańczyka Kraina Sto Piątej Tajemnicy.

Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
– Józef w Cichej nocy J. Makselona,
– Filch w Operze za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla,
– Strach na Wróble w Czarodzieju z krainy Oz H. Arlena E. Y. Harburga i J. Kane'a,
– Gaudenty w Monachomachii B. Rudnickiego wg I. Krasickiego,
– Celnik, a później Cliff w musicalu Cabaret J. Kandera i F. Ebba,
– Chwostow w Oceanie Niespokojnym A; Rybnikowa i A. Wozniesienskiego,
– Abram w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Ronnie w Oknie na Parlament R. Cooneya,
– Piła w Ubu król, czyli Polacy A. Jarry'ego,
– Mikołaj Olejnikow w Tangu Oberiu.1928 Ł. Czuja,
– Proboszcz Perez w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Ptasiek w Ptaśku R. Talarczyka wg W. Whartona,
– postaci w Dziełach wszystkich Szekspira w nieco skróconej formie wg W. Szekspira,
– Fileas Fogg w W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne'a,
– Ulanicki w przedstawieniu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Clive Winton w O co biega? P. Kinga,
– Warionucha w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,
– postaci w KRZYKU według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,
– Adam w Odjeździe F. Apkego,
– Glad Hand w West Side Story L. Bernsteina
– Duch Sir Simona w Canterville Ghost J. Williamsa,
– Simon Stride w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,
– Santi w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,
– Pan Sowerberry w musicalu Oliver! L. Barta,
– Doktor Caius w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– Her Rilow, Herr Stiefel, Doktor von Brauseulver w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika,
– Lewis w komedii Kogut w rosole S. Lokica,
– Profesor szkoły, Dziennikarz, Chińczyk w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Przewoźnik / Charles Redmond w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Duży Davey w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Kabalista w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Shelldrake w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Pustelnik w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana,
– Don Alejandro w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Herr Schultz, Bywalec Kabaretu Kit Kat w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Pan Bonsch w komedii Kura na plecach F. Apkego,
– Policjant i Sprzedawca arbuzów w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,
– Gus w musicalu Koty A. L. Webbera.

Śpiewał w koncertach sylwestrowych, w których proponował widzom pastiszowe wykonania światowych przebojów rozrywkowych.
Był asystentem reżysera w spektaklu Kogut w rosole.

Ma w dorobku ciekawe doświadczenie aktorskie, związane z jedną z pierwszych w regionie scen prywatnych. Teatr Małych Form POKO, stworzony wspólnie z Bogusławą Zarębską, Renatą Spinek i Andrzejem Jakubczykiem pozostał w pamięci widzów dzięki zupełnie „nie-Rozrywkowym” spektaklom: Nienawidzę czy Abbellard i Heloiza. Wiele z atmosfery tamtych zdarzeń miało poruszające przedstawienie Ptasiek wg W. Whartona, który wespół z Robertem Talarczykiem wyreżyserował i w którym – w fascynujący sposób – zagrał tytułową rolę.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Andrzej Kowalczyk

27.05.2014

(20.12.1952-16.03.2021)

Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Debiutował na scenie Teatru Dramatycznego im. A. Węgierki w Białymstoku, gdzie spędził dwa sezony, grając pod okiem Jerzego Zegalskiego, swego późniejszego dyrektora w Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. Kolejną sceną aktora był kielecki Teatr im. S. Żeromskiego, a następną – Teatr Śląski. Tam właśnie Andrzej Kowalczyk wziął udział w bardzo znaczących w historii tego teatru spektaklach: Popiele i diamencie (Alek), Hamlecie (Laertes), Cydzie (Paź), Amadeuszu (Obywatel Wiednia), Szewcach (jeden z Chłopców) i Szklanej menażerii (Syn).

 
Pracę w Teatrze Rozrywki rozpoczął od Evity (1994), przez kolejne lata biorąc udział we wszystkich ważniejszych przedstawieniach tej sceny. Aktor był też solistą w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych Teatru Rozrywki, równie dobrze czując się w pastiszu, jak i w lirycznej balladzie. Brał udział w programach z cyklu „Górny Śląsk – świat najmniejszy”.
 
Zagrał w filmach fabularnych: Na straży swej stać będę oraz Śmierć jak kromka chleba (obydwa w reż. K. Kutza), Hiena w reż. G. Lewandowskiego oraz Jesteś bogiem w reż. L. Dawida. Grał również w serialach: Blisko, coraz bliżej, Rodzina Kanderów oraz Święta wojna. Występował gościnnie w Gliwickim Teatrze Muzycznym, grając Szmula w spektaklu Miłość czyni cuda E. Warty-Śmietany i W. Króla.
 
Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
– Peron w Evicie A. L. Webbera i T. Rice'a,
– Stanisław Leszczyński w Ubu Król, czyli Polacy A. Jarry'ego
– Gubernator w Oceanie Niespokojnym A. Rybnikowa i A. Wozniesienskiego,
– Książę, Doktor Samson Carasco w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Fantom w The Rocky Horror Show R. O'Briena,
– Piłat w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a,
– Malarz – pan Plamka w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel
– Pułkownik Wareda w Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Intruz w farsie O co biega? P. Kinga,
– Mikołaj Iwanowicz Rimski w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,
– postaci w KRZYKU według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,
– Bart Gor w Odjeździe F. Apkego,
– Doc w West Side Story L. Bernsteina,
– Lord Canterville w Canterville Ghost J. Williamsa,
– Terapeuta w musicalu Rent J. Larsona,
– Ojciec w Terapii Jonasza J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Sir Danvers Carew w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,
– Miscosillas w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,
– Anthony w Na końcu tęczy P. Quiltera,
– Pan Brownlow w musicalu Oliver! L. Barta,
– Marks, Sędzia, Johann, Zarządca więzienia w Producentach M. Brooksa,
– Wielebny Evans w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– Herr Gabor, Herr Zugenschlag, Ojciec Kaulbach w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika,
– Spencer w komedii Kogut w rosole S. Jokica,
– Menel, Barman Dave, Jesmond, Ksiądz, Sędzia w musicalu Our House T. Firtha i Madness,
– Marszałek Piłsudski, Chińczyk w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Bökmann we Franku V F. Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Król w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Przewodniczący komisji egzaminacyjnej w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Inkwizytor / Mamun / Naczelnik Cyganów w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Cecil de Mille
w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera.
 
W latach 2003-2018 aktor z wielkim powodzeniem kreował postać Tewjego Mleczarza w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka.
Od lutego 2019 r. występował w Teatrze Rozrywki gościnnie.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Jarosław Czarnecki

27.05.2014

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (Wydziały Zamiejscowe we Wrocławiu, Wydział Aktorski).

Z Teatrem Rozrywki związał się we wrześniu 2007 roku, debiutując wyraziście rolą Stręczyciela / Kapłana w musicalu Jekyll & Hyde. Jarosław Czarnecki śpiewa również w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych.


Kolejne role w Teatrze Rozrywki:
– Magnolio w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,
– Benny w musicalu Rent J. Larsona,
– Jan Rugby w sztuce Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby’ego i R. Bolta,
– Bernardo w West Side Story L. Bernsteina,
– Właściciel lokalu w spektaklu Dyzma – musical W. Korcza i W. Młynarskiego,
– Mickey Deans w Na końcu tęczy P. Quiltera,
– Policjant w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Roger de Bill w Producentach M. Brooksa,
– Ksiądz w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego i J. Suświłły,
– Waldi w musicalu Our House T. Firtha i Madness,
– Goebbels w Gottlandzie M. Szczygła,
– Egli w sztuce Frank V F. Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Zły Czarodziej w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Czterdziestu w spektaklu Dumrul Szalony G. Dilmena,
– Żołnierz / Alex w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Góral w spektaklu Historia filozofii po góralsku J. Tischnera,
– Tata Billy'ego w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Paszeko / Wicekról w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Inspektor Hans Kemp w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Gangster 2 / Patrzałek w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Bradley w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Mieszkaniec II, Fistulka, Pan, Syn Cukraszki, Cyfrojeb, 1/2 Nowaka, Właściciel Galaxy, Henryk Pajęczarz w Żywotach świętych osiedlowych wg L. Amejko,
– Kapitan Monastario w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Richard Willey w farsie Hotel Westminster R. Cooneya,
– Pan Bonsch w komedii Kura na plecach Freda Apkego,
– Syn Aliny w widowisku muzycznym Janowska. Synowie Aliny M. Zabłockiego,
– Everyman w spektaklu muzycznym Piekło i raj K. Prusa i J. Nohavicy,
– Dyrektor szkoły, Dyrektor cyrku w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,
– Doktor Matthews, Inspektor Bernard w spektaklu Harold i Maude C. Higginsa
– Gus w musicalu Koty A. L. Webbera,
– Stan w musicalu Tootsie D. Yazbeka,
– Król Herod w Jesus Christ Superstar - koncert (2023 r.),
– Monneyham / Pan James w musicalu School of Rock A. L. Webbera,
– Tom Kerwood w spektaklu Rodzina Kerwoodów R. Conneya.

Jarosław Czarnecki jest reżyserem koncertu Szkoła bluesa, powstałego w ramach Sceny Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH.
Brał udział w projekcie edukacyjnym Szkoła Teatru - Lekcja 2.

Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Marek Chudziński

27.05.2014

Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Początek drogi artystycznej wiązał się głównie ze scenami krakowskimi, ale nie tylko. W Teatrze im. S. Żeromskiego w Kielcach zagrał m. in. w przedstawieniu muzycznym Ania z Zielonego Wzgórza L. M. Montgomery (Martin Cohen) oraz w spektaklu Smuteczek czyli herbatka w Kabarecie Starszych Panów (Zmysław, Trzeciewicz). Na scenie krakowskiego Teatru im. J. Słowackiego pojawił się w przedstawieniach: Kordian J. Słowackiego (Podchorąży), Opera za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla (Żebrak), Litość Boga J. Cau (Strażnik więzienny), Idiota F. Dostojewskiego (Członek bandy Rogożyna) oraz Kaligula A. Camusa (Strażnik, Sługa).
Zagrał podporucznika Zygmunta Bogumiła w fabularyzowanym filmie dokumentalnym Tomasza Sianeckiego pt. Wielkie ucieczki – Bunt na Żurawiu, wystąpił również w serialu TVN Wydział śledczy.
Marek Chudziński występował również w programach telewizyjnych o charakterze rozrywkowym.
Z zespołem muzycznym Arbore Art Quintet współtworzył spektakl muzyczny dla dzieci Piotruś i Wilk do muzyki Sergiusza Prokofiewa.
W grudniu 2013 roku, podczas Wielkich Derbów Śląska, przed meczem Ruch Chorzów – Górnik Zabrze, który dedykowany był zmarłemu niedawno legendarnemu piłkarzowi, Gerardowi Cieślikowi, Marek Chudziński zaśpiewał na stadionie ulubioną piosenkę G. Cieślika pt. Trzej przyjaciele z boiska.
 
Na scenie Teatru Rozrywki zadebiutował w roku 2007 rolą Rocky’ego w czterech ostatnich przedstawieniach kultowego musicalu The Rocky Horror Show. Kolejne role na chorzowskiej scenie, to:
– Daniel Jackson w Spin – musical D. Pashleya,
– Jacques Wszędobylski w spektaklu W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne’a,
– Jan w sztuce Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby’ego i R. Bolta,
– Krzepicki w sztuce Dyzma – musical W. Korcza i W. Młynarskiego,
– Piotr w rock-operze Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a; również w Jesus Christ Superstar - koncert (2023 r.),
– Aptekarz Bisset w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a,
– Fiedka w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Scenograf Bryan w Producentach M. Brooksa,
– Policjant w musicalu Our House T. Firtha i Madness,
– Hamlet stepujący w sztuce Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu,
– Policjant Jamie w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Oficer francuski / Zoto / Kastor w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Student medycyny, Bób w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana,
– Młody w Kocie w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Artie Green w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Gatch w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Joe Gillis w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Ernst Ludwig w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Gliniarz w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,
– Aktor w spektaklu Dzieła wszystkie Szekspira (w nieco skróconej formie) A. Longa, D. Singera i J. Winfielda,
– Kot w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,
– Semaforro w musicalu Koty A. L. Webbera,
– Max w musicalu Tootsie D. Yazbeka,
–
Dick Kerwood w spektaklu Rodzina Kerwoodów R. Conneya.
 
Marek Chudziński występuje również jako solista w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych Teatru Rozrywki; bierze udział w Lekcji 1, 3 i 4 SZKOŁY TEATRU a także w projekcie edukacyjnym Edu–Akcja. Jest autorem wizualizacji do autorskiego spektaklu Macieja Cierzniaka Osobowość zaburzona oraz filmów promujących spektakle Teatru Rozrywki. Produkuje również teledyski (m.in. Bartosza Jaśkowskiego i Grzegorza Poloczka).
 
Występował gościnnie w Gliwickim Teatrze Muzycznym, grając Jonatana w spektaklu Miłość czyni cuda E. Warty-Śmietany i W. Króla. W komedii muzycznej Prześliczna wiolonczelistka K. Piechnik i A. Zielińskiego (Centrum Kultury im. K. Bochenek w Katowicach) grał gościnnie rolę Wujka Mike'a.
Gra również w spektaklu The Bricklin Musical. Samochodowa fantazja A. Cole’a i P. Ledouxa (Old Timers Garage w Katowicach).

Wspólnie z Magdaleną Wojtachą i Jakubem Wróblewskim wyreżyserował spektakl Dzieła wszystkie Szekspira (w nieco skróconej formie) A. Longa, D. Singera i J. Winfielda.


Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Marzena Ciuła

27.05.2014

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie oraz Wydziału Wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Krakowie.
Doświadczenie zawodowe, jako aktorka, wokalistka, a także autorka opracowań muzycznych w spektaklach, zdobywała w teatrach Rzeszowa, Krakowa, Kielc, Wrocławia i Tarnowskich Gór.
Jako aktorka, zagrała m.in. w spektaklach:
– Skaza wg M. Brody (Sam, Matka), Zarah P. Żebro (Zarah Leander) – obydwa w Teatrze ZL w Tarnowskich Górach,
– Siostry Parry M. Ronconiego (Malka Pegelmann) – w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie,
– Historie Petra Zelenki (Alicja) – w Teatrze Nowym w Krakowie,
– Pijany na cmentarzu wg M. Hłaski (Dziwka), Wdowy S. Mrożka (Wdowa Pierwsza), Bolero P. Kohouta (Anna), Mały Książę A. Saint-Exupery’ego (Żmija), Mąż zdradzony, czyli Amfitrion Plauta (Alkmena), Nocą na pewnym osiedlu H. Bergera (Lucy), Rosyjska ruletka R. Kmity (Nastasja Filipowna vel Grusza, Cyganka oraz Chłopka), Milczenie S. Stephensona (Susan) – wszystkie w Teatrze im. S. Żeromskiego w Kielcach,
– Kobiety kontratakują (Kobieta) – w Teatrze Lalki, Maski i Aktora Groteska w Krakowie.
W latach 1998-2000 występowała w cyklu rozrywkowym Spotkanie z Balladą w reż. M. Bobrowskiego; zagrała też epizod w filmie Karol człowiek, który został papieżem w reżyserii G. Battiato.
Jako wokalistka wzięła udział w nagraniu trzech płyt („Ufam Miłosierdziu” na podstawie „Dzienniczka” św. s. Faustyny Głos Duszy, De Press – „Cy bocycie świnty ojce” oraz Grube ryby – „Grube ryby”).
W krakowskim Teatrze Nowym gra w Wężowisku J. Oparek.

Od listopada 2012 r. jest członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki, poza spektaklami występuje również jako solistka w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych.
Role w Teatrze Rozrywki:
– Swatka Jenta w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Pani z Orbisu i Kobieta z workiem w przedstawieniu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Bankier 2 – Kristine Heaberlein w komedii Frank V F. Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Narrator w spektaklu Dwa ukochania A. Sadowskiego i P. Lewickiego (nominacja do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA 2013),
– Dziennikarka, Kobieta z notesem w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Kamilla w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Maria Magdalena w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a,
– Mary / Dziennikarka w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Pani Szydłowiecka w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego,
– Fräulein Kost w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba.

 
Śpiewa w koncercie Poeci, których nam zabrakło.


NAGRODY:

– III miejsce na Małopolskim Festiwalu Wokalistów Jazzowych Zabierzów 98
– Nagroda Prezesa ZASP Kraków oraz Klubu Aktora Loża za najlepszy debiut aktorski poza Krakowem „Loża 2008” (za Dziwkę w Pijanym na cmentarzu)
– „Anioł Publiczności 2009” – Nagroda Studenckiego Koła Naukowego Przyjaciół Teatru i Filmu Uniwersytetu J. Kochanowskiego w Kielcach (za Lucy w Nocą na pewnym osiedlu).

Foto: Tomasz Zakrzewski
 

Czytaj dalej

Wioleta Malchar-Orynicz

27.05.2014

Absolwentka Studium Aktorskiego przy Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. W 2011 uzyskała dyplom aktora dramatycznego, przyznawany przez ZASP. 

Na profesjonalnej scenie teatralno-muzycznej pracuje nieprzerwanie od 19 roku życia, debiutując w Gliwickim Teatrze Muzycznym, spektaklem High School Musical w reż. T. Dutkiewicza. Jako 15-latka otrzymała stypendium w dziedzinie kultury i sztuki za działalność w zespole gospelowym, ufundowane przez swoje rodzinne miasto Czechowice-Dziedzice. 

Współpracowała z teatrami w całej Polsce. Między innymi:

– Gliwicki Teatr Muzyczny (High School Musical, Hair)
– Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (Summertime)
– Teatr Śląski w Katowicach (Achilles i Panny)
– Teatr IV Scena w Katowicach (Kto tam? To nie Ty) 
– Teatr Polski w Bielsku-Białej (Zorba)
– Teatr Palladium w Warszawie (Cuda Rebego)
– Teatr Muzyczny w Lublinie (Zorba) 

Wioleta Malchar jest etatowym członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki od roku 2011. Poza rolami w spektaklach, śpiewa również jako solistka w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych chorzowskiej sceny. 

Role w Teatrze Rozrywki:

– Wendla w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda (nominacja do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA), 
– Maria Magdalena w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera; również w Jesus Christ Superstar - koncert (2023 r.),
– Sally Bowles w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Hudel w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Nancy w musicalu Oliver! L. Barta,
– Hedy La Rue w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Sara w Our House T. Firtha i Madness,
– Dziecko generała Franco w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– postaci w Jeszcze nie pora nam spać R. Kmity i B. Rawskiego,
– Młoda Lída Baarová w Gottlandzie M. Szczygła,
– Sygnał mózgu 1 w sztuce Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– Królewna w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Elif w spektaklu Dumrul Szalony G. Dilmena,
– Kobieta Szprycha w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Inezilla w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Jennifer Bristow w farsie Hotel Westminster R. Cooneya,
– Papuga, Krowa, Mysz w bajce  Czarno na białym M. Guśniowskiej,
– Łałka w bajce Pozaziomki, czyli kosmiczna przygoda P. Kowańskiej,
– Błękitna Wróżka, Kot w musicalu Pinokio. Il grande musical,
–
Sandy w musicalu Tootsie D. Yazbeka.

Z wykształcenia jest także pedagogiem. Prowadzi warsztaty aktorskie i wokalne.
W swoim dorobku posiada nagrania studyjne m.in. z Marcinem Wyrostkiem.
Współpracuje z Teatralnym Stowarzyszeniem Maskania.


Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej
STRONY:
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • ...
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48

SPONSORZY I PARTNERZY:
  • Deltatrans
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • RMF Maxxx
  • Fundusz Wsparcia Kultury
  • ArtPost
  • BetaMed
  • DRZAZGA CLINIC
  • Dono
  • SOLANTIS - NOWY WYMIAR PRZEDSZKOLA
  • Park Śląski
  • LEGENDIA
  • MUZEUM POLSKIEJ PIOSENKI
  • Filharmonia Śląska
  • Istne Lody Rzemieślnicze
  • Freestyle Park
  • Kontakt
  • Strefa TR
copyright © Teatr Rozrywki
realizacja / system biletowy
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Jak je wyłączyć?