• MEDIA
  • REKLAMA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • „CAFÉ BOCIAN”
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NEWSLETTER
  • ENGLISH
  • High contrast
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • KONTAKT
  • REPERTUAR
  • NA AFISZU
  • BILETY
  • AKTUALNOŚCI
  • O TEATRZE
  • ZESPÓŁ
  • PROJEKTY UE
  • TEATR BEZ BARIER
  • BIP
  • Start
  • Pozostałe

Warning: Creating default object from empty value in /visualnet/templates/teatrrozrywka/html/com_content/category/default_articles.php on line 16

Pozostałe

Ewa Wieczorek-Baran

16.06.2014

Wiolonczelistka

Chorzowianka, absolwentka I LO im. Juliusza Słowackiego w Chorzowie. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydziału Instrumentalnego.

Pracowała jako nauczyciel gry na wiolonczeli w chorzowskiej PSM I i II stopnia. Współpracowała z Filharmonią Śląską, zespołem Divertimento, z  Hadrianem F. Tabęckim. Jest członkiem kwartetu smyczkowego Kantata. Uczestniczyła w nagraniu płyty Piotra Wojtasika pod tytułem „Lonely Town”. Brała udział w trasie musicalu „Evita” po Niemczech.
Gra również w kwartecie smyczkowym w farsie Hotel Westminster R. Cooneya.
W Teatrze Rozrywki pracuje od 1993 roku, a od 2022 roku jest inspektorem orkiestry.

Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Joanna Mizera-Zalejska

16.06.2014

Altowiolistka

Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydział Instrumentalny (altówka). Jeszcze w czasie studiów podjęła współpracę z Młodzieżową Orkiestrą Radiową RIAS-BERLIN, z którą koncertowała w niemal całej Europie oraz Izraelu. Wśród solistów, występujących z tą orkiestrą, znalazły się takie znakomitości, jak: Mischa Maisky (wiolonczela) czy Christopher Lindberg (puzon). W Tel Avivie występowała również z Młodzieżową Filharmonią Izraelską. Na przełomie lat 1995/96 spędziła pół roku w Japonii, grając w polskim kwartecie smyczkowym w Sapporo.
Grała również w kwartecie smyczkowym w farsie Hotel Westminster R. Cooneya.

Ponadto współpracuje z Filharmonią Śląską w Katowicach, Filharmonią Zabrzańską i innymi śląskimi instytucjami kultury.
Jest założycielką kwartetu smyczkowego KANTATA.

Od roku 1991-2024 była członkiem orkiestry Teatru Rozrywki.

Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Agata Brachman-Szymczyk

16.06.2014

Flecistka

Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, Wydział Instrumentalny. 

Była członkiem orkiestry Opery Śląskiej w Bytomiu, w Teatrze Rozrywki gra w orkiestrze od 2002 roku. Brała udział w trasie musicalu Evita po Niemczech. Uczestniczyła w nagraniu płyty Piotra Wojtasika pt. „Circle” oraz trasie promującej album. Współpracuje z Filharmonią Śląską w Katowicach, orkiestrą Camerata Impuls. Jest członkiem kwartetu smyczkowego KANTATA oraz trio dętego BaClaFlu. Prowadzi również działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej w Rudzie Śląskiej.

Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Welcome!

13.06.2014

Thank you for visiting the ROZRYWKA THEATRE website. Below, you’ll find some general information about our theatre, along with a few practical tips to help you plan your trip to see our shows.

Czytaj dalej

Jacek Gros

06.06.2014

Skrzypek

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydziału Instrumentalnego, pierwszy skrzypek w orkiestrze Teatru Rozrywki. Jeszcze w czasie studiów współpracował z Teatrem Rozrywki, Operą Śląską w Bytomiu oraz Orkiestrą Kameralną CAMERATA IMPULS. Od dekady koncertuje w Polsce i za granicą z zespołem MAES-TRIO, popularyzując muzykę kameralną.

Gra we wszystkich musicalach i koncertach Teatru Rozrywki, a w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka od roku 1998 występował w tytułowej roli. Jest również Skrzypkiem (postacią mającą zadania aktorskie) w Historii filozofii po góralsku B. Cioska wg ks. prof. J. Tischnera. Gra w kwartecie smyczkowym w farsie Hotel Westminster R. Cooneya. Występuje również w koncercie zaduszkowym Jaromir Nohavica. Między piekłem a rajem.


Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Janusz Krzypkowski

06.06.2014

Tancerz, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu. Po piętnastu latach pracy na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu oraz udziale w wielkich i znaczących inscenizacjach baletowych, w roku 1985 przeniósł się do Teatru Rozrywki.

Zatańczył (i zagrał, bo w tym repertuarze trzeba było się wykonywać również zadania aktorskie) kilkanaście ważnych ról, m.in.:
– Tralalińskiego w spektaklu Trala, Trala, Tralalińscy T. Ryłki,
– Pana Młodego w Dzisiaj wielki bal w Operze wg J. Tuwima,
– Przecherę w spektaklu Lis Przechera T. Ryłki,
– Mistrza Ceremonii i Sługę Cesarza w Słowiku cesarza Z. Rudnickiej,
– Żyda w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Generała w Evicie A. L. Webbera i T. Rice’a,
– Mulnika w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Kloszarda w „Amerykaninie w Paryżu” w spektaklu Gershwin Z. Rudnickiej,
– Ciało w Oknie na parlament R. Cooneya,
– Sługę w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,
– Terkowskiego w spektaklu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Producenta w Rudolfie Valentino Z. Rudnickiej i wiele innych.

Od listopada 1991 roku do czerwca 2012 r. Janusz Krzypkowski był kierownikiem zespołu baletowego Teatru Rozrywki. Stworzył profesjonalny zespół, który –wykorzystując walory klasycznego wykształcenia – znakomicie radzi sobie z repertuarem musicalowym. Wybitni polscy choreografowie, tacy jak Zofia Rudnicka, Katarzyna Aleksander-Kmieć, Henryk Konwiński czy Jarosław Staniek, bardzo wysoko oceniają możliwości tancerzy Teatru Rozrywki. Niewątpliwa w tym zasługa Janusza Krzypkowskiego, który profesjonalnie dobierał członków swojego zespołu, wielką uwagę przykładał do pracy zespołowej, ale i umiał przyciągnąć do Teatru indywidualności, jak chociażby finalistów programu „You can dance” (Kryspin Hermański i Kamil Guzy).

NAGRODY:
– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2010).

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Edward Skarga

06.06.2014

Aktor-ekstern. Debiutował w Teatrze Polskim w Poznaniu rolą Montka w Dwóch teatrach Szaniawskiego (marzec 1947 r.). Grał w wielu teatrach, z wieloma znanymi artystami. Od samego Erwina Axera otrzymał propozycję, by przejść do Warszawy. Nie skorzystał z niej, został aktorem prowincjonalnym.
 
Po egzaminie eksternistycznym (Łódź, 1953) trafił do Teatru Dolnośląskiego w Jeleniej Górze, po czym przeniósł się do stołecznego Teatru Ateneum. Następnie był Teatr Ziemi Opolskiej w Opolu, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Ludowy w Krakowie-Nowej Hucie i Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie. Edward Skarga grał również w Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie i w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. W roku 1967 związał się na trzynaście lat z Teatrem Zagłębia w Sosnowcu. W latach 1982-1989 był aktorem Teatru Śląskiego im. S. Wyspiańskiego w Katowicach.
 
Grał dużo, a wśród najlepszych jego ról dramatycznych były głównie postaci zimnych, cynicznych mężczyzn. Najważniejsze jego role teatralne:
– Willi w Niemcach L. Kruczkowskiego (Teatr Ziemi Opolskiej w Opolu, 1953),
– Oskar von Schwein w Ludziach i cieniach A. Wydrzyńskiego (Teatr Ziemi Opolskiej, 1955),
– Klaudiusz w Imionach władzy J. Broszkiewicza (Teatr Ludowy w Krakowie-Nowej Hucie, 1957),
– Milord Runebif w Sprytnej wdówce C. Goldoniego (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 1959),
– Paweł w Pierwszym dniu wolności L. Kruczkowskiego (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 1960),
– Łatka w Dożywociu A. Fredry (Teatr Polski w Poznaniu, 1962),
– Pułkownik w Dniu oczyszczenia J. Przeździeckiego (Teatr im. A. Mickiewicza, 1962),
– Ślaz w Lilli Wenedzie J. Słowackiego (Teatr Polski w Bielsku-Białej, 1964),
– Cześnik w Zemście A. Fredry (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 1967),
– Kapitan w Trzech siostrach A. Czechowa (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 1972),
– Wojewoda w Mazepie J. Słowackiego (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 1979),
– Kreon w Antygonie Sofoklesa (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, 1982),
– Prezes w Królu IV S. Grochowiaka (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, 1985),
– Kamerdyner w Mężu i żonie A. Fredry (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, 1987).
 
Role Edwarda Skargi w Teatrze Rozrywki:
– Gość Kabaretu Kit-Kat w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba,
– Barach w Księżniczce Turandot C. Gozziego,
– Rabin w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Arystokrata w Evicie A. L. Webbera i T. Rice’a, 
– Król w Pastorałce L. Schillera,
– Generał Lacsy w Ubu król, czyli Polacy A. Jarry’ego,
– Gazda w śpiewogrze Na szkle malowane E. Brylla i K. Gaertner,
– Poole i Ojca Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a.
 
W sumie, w teatrach zagrał ponad 110 ról. Do kwietnia 2014 r. występował w Skrzypku na dachu w Teatrze Rozrywki – w postać Rabina wcielił się ponad 350 razy!
 
W imponującym dorobku artystycznym aktora znalazło się również kilkanaście ról filmowych w takich obrazach, jak:
– Pigułki dla Aurelii w reż. S. Lenartowicza,
– Ptaki ptakom w reż. P. Komorowskiego,
– Anna i wampir w reż. J. Kidawy i in.
 
Edward Skarga zagrał także w serialach: Ród Gąsieniców, Odlot, Białe tango, Na kłopoty… Bednarski, Rodzina Kanderów, Archiwista, Święta wojna. Grał również w spektaklach Teatru Telewizji.
 
NAGRODY: 
– Złota Odznaka za zasługi dla województwa katowickiego (1972),
– Złoty Krzyż Zasługi (1978),
– Krzyż Partyzancki (1982).
– tytuł Zasłużonego Działacza Kultury (1991).

Edward Skarga zmarł 24 marca 2017 r.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Jolanta Gabor-Chavez

06.06.2014

Tancerka, choreograf. Absolwentka Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach oraz Teatrologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła Choreograficzne Studia Podyplomowe na Uniwersytecie Rzeszowskim – Prowadzenie Zespołów Tanecznych – specjalizacja taniec współczesny. Kwalifikacje zawodowe zdobywała również w prywatnej Szkole Baletowej M. M. Szewczenki w Gliwicach (w której przez kilka lat prowadziła zajęcia, jako instruktor tańca) oraz w Alvin Ailey Center i Broadway Studio Center (USA). W amerykańskich szkołach uczyła się technik modern dance, amerykańskiego stepu, baletu klasycznego, afro dance oraz zasad improwizacji.

Przez ponad 16 lat (do roku 2012) była członkiem zespołu baletowego w Teatrze Rozrywki i występowała w większości repertuaru. Zajmowała się również choreografią przy koncertach sylwestrowych; była asystentem choreografa w przedstawieniu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza oraz autorką układów choreograficznych w spektaklach: Canterville Ghost J. Williamsa oraz Pomalu, a jeszcze raz! I. Šebo (w Chorzowie i w warszawskim Teatrze Capitol).  Była też autorką ruchu scenicznego do spektaklu Na końcu tęczy P. Quiltera.
Współpracowała z Michałem Smolorzem, tworząc choreografię do widowiska muzycznego Album rodzinny Erwina Respondka. Pracowała przy realizacji teledysku IRoksany „City Silesia”.
Obecnie jest instruktorem tańca i prowadzi warsztaty taneczne, współpracując z wieloma ośrodkami kulturalno-oświatowymi. Aktualnie jest związana z zespołem pieśni i tańca „Tysiąclatki” jako instruktor tańca i choreograf zespołu. Z młodzieżą zrealizowała m.in. spektakl baletowy Mały Książę, musicale: Ulica marzeń, Ulis-sesja, czyli powtórka z Odysei, spektakle muzyczno- słowne: Muzyka pustej niedzieli, Na krawędzi snu, Teatr... Nie! Kino Nie! to co? CYRK!!!, Hello Mr. Andersen oraz widowisko plenerowe Historia rozbójnika Ondraszka.
 
Współpracuje z Teatrem Rozrywki, tańcząc w spektaklach:
– Producenci M. Brooksa,
– Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,
– Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a,
– Położnice szpitala św. Zofii P. Demirskiego.
Gra również rolę Szajndel w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka oraz Przełożoną przytułku w musicalu Oliver! L. Barta.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Elżbieta Okupska

06.06.2014

Debiutowała w rodzinnym Koszalinie, by po zdobyciu aktorskiego dyplomu przenieść się na cztery sezony do Szczecina. Do Chorzowa przyjechała w roku 1986, już jako laureatka wrocławskiego Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Od roku 2008 występuje w Teatrze Rozrywki gościnnie.
 
Elżbieta Okupska jest aktorką totalną – z równym powodzeniem kreuje role dramatyczne, komediowo-groteskowe, jak i musicalowe. Nieustannie uwodzi publiczność wrodzonym talentem, urokiem i niskim, wibrującym uczuciami głosem.
 
Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
– postaci w Jeszcze w zielone gramy T. Wiśniewskiego,
– Lady Peachum w Operze za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla,
– Freulein Schneider w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba (1992, 2019),
– Waleria Ciągiewicz w Łotrzycach A. Osieckiej,
– Stara w Śladach J. Szajny,
– Ubica w Ubu Król, czyli Polacy A. Jarry’ego,
– Swatka Jenta w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Narrator w The Rocky Horror Show R. O’Briena,
– Annasz w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,
– Róża Łomot w Szwagierkach M. Tremblaya,
– Thérèse w Madame Thérèse M. Ratyńskiego wg B. Cendrarsa,
– Śpiewak uliczny w spektaklu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Panna Skillon w farsie O co biega? P. Kinga,
– Behemot w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,
– postaci w KRZYKU według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,
– Ela w komedii Pomalu, a jeszcze raz! I. Šebo,
– Pani Umney w Canterville Ghost J. Williamsa,
– Matka w Terapii Jonasza J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Prezydent Barcelony w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,
– Pani Corney w musicalu Oliver! L. Barta,
– Ordynatorka w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– Adonis w bajce Adonis ma gościa F. Apkego,
– Otylia w komedii Frank V F. Dürrenmatta,
– Pani Wilkinson w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Pani Hela w monodramie Lecha Majewskiego Mariacka 5
–
Moud w Arcydziele na śmietniku S. Sachsa (koprodukcja Teatru Rozrywki z Formacją Artystyczną KANDYD 2).

 
Elżbieta Okupska wystąpiła w kilkunastu filmach fabularnych, m. in. w Wojaczku, Angelusie oraz Onirice L. Majewskiego, w filmie Solidarność, Solidarność P. Trzaskalskiego, w Czeka na nas świat R. Krzempka, Białej sukience M. Kwiecińskiego, Benku R. Glińskiego, Nie kłam kochanie P. Wereśniaka, Od pełni do pełni T. Szafrańskiego i Fenomenie T. Paradowicza. Kolejne role filmowe Elżbiety Okupskiej, to: Matka Muraw w obrazie Z daleka widok jest piękny (reż. W. i A. Sasnal), Cyganka w Od pełni do pełni (reż. T. Szafrański), Sąsiadka Haliny w filmie Dzień kobiet (reż. M. Sadowska) oraz Tęga Chłopka w Papuszy (reż. J. Kos-Krauze i K. Krauze).
 
Zagrała również w kultowym spektaklu Teatru Telewizji Fryzjer w reżyserii Macieja Pieprzycy oraz w kilku serialach telewizyjnych (Boża podszewka II, Pensjonat Pod Różą, Na dobre i na złe, Klinika samotnych serc i in.).
 
Współpracuje z katowickim Teatrem KOREZ – zagrała w przedstawieniach: Niedźwiedź. Oświadczyny A. Czechowa, Konopielka E. Redlińskiego, Homlet A. Celińskiego, Ballady kochanków i morderców wg Nicka Cave’a oraz Kometa, czyli ten okrutny wiek XX wg Jaromira Nohavicy. Gra w Mrożonej papudze F. Apkego.
W Gliwickim Teatrze Muzycznym zagrała Emmę Goldman w musicalu Ragtime S. Flaherty’ego. W będzińskim Teatrze Dzieci Zagłębia zagrała Babcię / Mamę w bajce W brzuchu wilka R. Jarosza. Gra Pamelę w cieszącej się ogromnym powodzeniem w całej Polsce komedii Klimakterium i już… oraz Zosię w Klimakterium 2, czyli menopauzy szał E. Jodłowskiej.

 
Aktorka ma w dorobku płytę z songami Bertolta Brechta, pochodzącymi ze spektaklu Uczciwe życie (reż. Andrzej Bubień).
 
NAGRODY:
– II nagroda na wrocławskim Przeglądzie Piosenki Aktorskiej (1981),
– ZŁOTA MASKA 1989 za „wyróżniającą się rolę” w przedstawieniu Jeszcze w zielone gramy,
– ZŁOTA MASKA 1993 za rolę Freulein Schneider w Cabarecie Walerię w Łotrzycach,
– ZŁOTA MASKA 1996 za rolę Ubicy w Ubu Król, czyli Polacy,
– Laureatka w plebiscycie „Gazety w Katowicach” na najpopularniejszą aktorkę teatralną w regionie (1998),
– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2001),
– ZŁOTA MASKA 2002 za tytułową rolę w Madame Thérèse,
– Nagroda za rolę w spektaklu Ballady kochanków i morderców na 4. Festiwalu Teatrów Europy Środkowej „Sąsiedzi” w Lublinie (2009),
– Honorowe wyróżnienie za rolę Ordynatorki w spektaklu Położnice szpitala św. Zofii na 11. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (2012),
– Brązowy Medal "Zasłużony dla kultury GLORIA ARTIS" (2013),
– ZŁOTA MASKA 2016 za rolę Pani Wilkinson (również za rolę w spektaklu Byłam wróbelkiem – sekrety Edith Piaf w reż. Waldemara Patlewicza w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark w Bytomiu).


Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Anastazja Buczek

06.06.2014

Córka aktorki Alony Szostak i perkusisty Adama Buczka (ur. 2002), uczennica Zespołu Szkół Sportowych nr 1 w Chorzowie, klasy sportowej lekkoatletycznej.
Uczy się również w klasie fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej I st., również w Chorzowie. Od przedszkola recytuje, a w klasach I-IV zdobyła kolejne Grand Prix na miejskich konkursach recytatorskich. W czerwcu 2011 r., w konkursie wokalnym, organizowanym w Silesia City Center w Katowicach, zdobyła Grand Prix i wyjazd do Disneylandu piosenką grupy Varius Manx.
 
W Teatrze Rozrywki, od roku 2012 gra Bilkę w musicalu Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka.

Foto: Alona Szostak

Czytaj dalej
STRONY:
  • 37
  • 38
  • ...
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • ...
  • 46

SPONSORZY I PARTNERZY:
  • Deltatrans
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • RMF Maxxx
  • Fundusz Wsparcia Kultury
  • ArtPost
  • BetaMed
  • DRZAZGA CLINIC
  • Dono
  • SOLANTIS - NOWY WYMIAR PRZEDSZKOLA
  • Park Śląski
  • LEGENDIA
  • MUZEUM POLSKIEJ PIOSENKI
  • Filharmonia Śląska
  • Istne Lody Rzemieślnicze
  • Freestyle Park
  • Kontakt
  • Strefa TR
copyright © Teatr Rozrywki
realizacja / system biletowy
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Jak je wyłączyć?